Amikor a tartalom egyszerre eszköze és célja a marketingnek
Tudod-e, mit céloz a marketing és a PR?
Mindkettő divatszó. A PR-t rámondjuk mindenre, ha népszerűsítenek, bemutatnak valamit. Jó a píárja. Ez csak PR-fogás. Píár the World… A marketinget pedig szinte bármijen forgalmazni, értékesíteni vágyott árucikk nevéhez hozzáragaszthatjuk, és máris azt jelent: rohadtul sokat szeretnék eladni belőle, de azonnal. Autómarketing, energiamarketing, bormarketing, biomarketing, zöldmarketing… A lényeg: eladni, eladni, eladni sok autót, villanyáramot, bort, bioterméket, zöldtechnológiás infrapanelt… Ha valaki PR-os vagy marketinges, az már majdnem ojan kúl, mint a bróker.
Eközben magát a PR-t és marketinget voltaképp nem tudjuk definiálni, mivel annyira szerteágazó a jelentése mindkettőnek. Különösen a marketing jelent egymástól eltérő sok fojamatot, de jelent eszközt és célt, cselekvés és szándék, módszer és megvalósítás egyszerre tartozik a tárgykörébe. Így aztán különböző konkretizáló szavakhoz tapasztva sem mindig tudhatjuk pontosan, miről is van szó. És nemcsak a laikusok bizonytalanok, nem ritkán a szakemberek is használják pontatlanul ezeket a divatszavakat.
Nem megalapozatlan a feltevés, hogy a jól csengő szavak mögött ojkor nincs valós tartalom. (Apropos tartalom, erre még visszatérünk.)
Manapság minden marketing, és minden PR, mondjuk fejünket csóválva, amikor újabb hájpot ereszt a magasba a média egy szakértő megszólaltatásával. Máris itt van példának okáért a az online üzleti világ grálja, a tartalommarketing = CM.
A tartalom marketingje vagy a marketing tartalma?
Joggal hihetnők, hogy valaminek a tartalmát vetjük marketingeljárás alá. Mondjuk egy regény tartalmát marketingeljük és píározzuk. Vagy lendületesen előadás keretében ismertetjük egy művészfilm tartalmát, netán szimpóziumot tartunk arról, mi a magyar nemzetstratégia valódi tartalma.
Azt mondod, nem ezt jelenti a tartalommarketing?
Igazad van, valóban nem pontosan ezt… Merthogy nem egy kész tartalom ismertetése a cél, hanem egy termék népszerűsítése céljából készítünk és adunk közre tartalmat.
De hát az a PP-cikk! – kiálthatunk fel. És valóban. A Public relations cikk egy marketingtartalom. De nem tartalommarketing, mert a terméknépszerűsítő cikk funkciójában inkább a reklámszöveghez áll közelebb.
Nincs könnyű dolgunk, ha a varázsszót más szakkifejezésekkel összefüggésben használjuk. Különösen nehéz pontosan érzékelni és érzékeltetni például azt, hol érintkeznek és miben válnak külön a speciális marketingfojamatok az online üzletek világban. Mást ne mondjak: a tartalommarketing külön szféra a keresőmarketing fogalmi köréhez képest, mert előbbi célja (eltérően a regénytartalomra utaló példától) valamej márka, brend, terméktípus vagy cég megismertetése és népszerűsítése, mégpedig értékes, informáló, tájékoztató jellegű tartalmak készítésével és publikálásával.
De a content marketing mégis része lehet a keresőmarketingnek, ezt az összefüggést egy infrapanel-webáruház támogatásával is foglalkozó SEM-szakmai blog így vetette fel nemrégiben: Bizonyított, hogy a weben az érdeklődésre számot tartó tartalmak linkek révén történő összekapcsolása a témával foglalkozó külön weboldalakkal befojásolja az utóbbiak internetes keresettségét és ezzel javítja találati pozícióit. Ennél fogva a CM (content marketing), besorolható a keresőmarketing = Search Engine Marketing = SEM eszközei, metódusai közé.
Vagy nézzük a public relations tevékenységet, ezen belül a PR-cikkek írását, elhejezését weboldalakon. Alapesetben az ijen cikk célja valamej árucikk, például infrasugárzó panel értékesítésének, kereskedelmi forgalmazásának az ösztönzése. De a Google hejezések javítását célzó keresőmarketingben a PR-cikk-elhejezés más funkciókú, maga a textus voltaképp csak díszes csomagolás, a lényeg a cikkben elhejezett hiperhivatkozás, amej közvetlenül befojásolja a belinkelt weboldal hejezéseit az organikus Google-találatok oldalain.
Tehát ha azt nézzük, hogy a tartalommarketinges a cikk-publikációk közvetlenül hatnak a kulcsszavas keresések találati rangsorára, akkor a CM besorolható a honlap-SEO eljárások sorába, mint a prémium linképítés és a Pr-cikk írás, elhejezés, valamint a fizetett Google-hirdetések
kultúra - irodalom - könyv - filmek - honlap-seo és marketing pr-cikk linképítés
Balla D. Károly az interneten | Minden Könyvek - Balla D. Károly liberális kultblogja | Keresőmarketing és Google keresőoptimalizálás: honlap-seo és pr-cikkes linképítés
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: