Első hely, első oldal a keresőben
Optimalizálási keresőszempontok, SEO
A keresőmarketing területén kicsit is jártasak jól tudják, hogy bármely weboldal szakszerű felépítésénél, tartalmának körültekintő kialakításánál figyelembe kel venni az úgynevezett keresőszempontokat, azaz el kell érni, hogy a szájt e szempontoknak megfelelve először is keresőbarát legyen, illetve másodjára el kell érni, hogy meglegyen a weben megjelenő honlaptartalom relevanciája a választott kulcsszavakra nézve. Ha azonban a honlapot értékelve a Google keresőalgoritmusai nem tekintik úgy, hogy a megadott kulcsszavakra nézve fontos, jelentős, tartalmilag adekvát, mérvadó és értékes lenne, akkor nem sorolják előre a kulcsszavas találatok eredményoldalán (SERP). A weboldal optimalizálás célja éppen az előresorolás, ezért a feladat a következő:
A Google kereső számára be kell bizonyítanunk:
- azt, hogy a szóban forgó honlap a választott kulcsszavakkal kapcsolatban fontos, értékes, hiteles, informatív (azaz együttvéve: releváns) tartalommal rendelkezik és ez a tartalom keresőbarát formában, a keresőrobotok által feltérképezhető és algoritmusaik számára értelmezhető módon jelenik meg
- valamint azt, hogy ez a tartalom több, jobb, leíróbb, fontosabb, értékesebb, relevánsabb mint annak a száz meg száz konkurens honlapnak a tartalma, amelyek jelenleg megelőzik a találati listán az általunk optimalizáltat.
Miért fontos a helyezés itt: Google első oldal?
A legtöbb internetfelhasználó mint potenciális ügyfél, vásárló, innen választ árut, szolgáltatást, innen merít tudást, infót. A top10 helyezés az organikus találatok rangsorában a SEO arzenáljának bevetésével, így a komplex honlapoptimalizálás és a szemantikus, prémium linképítés révén érhető el. A fogalmi háló mintázatát követő visszacsatolási linkhálózat kiépítésével és releváns tartalommal lehet az első helyre kerülni a Google keresőben. De miért fontos a listavezető hely vagy top10 pozíció?
Az első Google-oldal jelentősége
jelesül abban áll, hogy a magyar weben böngészők 96 % a Google-lal keres, és cirka 79 %-uk a TOP10-ben megjelenő weblapokról választ szolgáltatót, rendel terméket, két fel szakértőt, indít online tranzakciót, szerez be információt, vásárol használt laptopot alkatrésznek, választ webáruházat. Alig 10 %-uk teszi ugyanezt a második 10-esben megjelent oldalakon, így a harmadik táblára alig jut 4-5 % – és böngészőben keresők 95 %-a soha nem jut túl a top30-on akkor, ha vásárlásról, megbízásról, rendelésről van szó. Az első 10-ben megjelent weblapoknak tehát, ahogy mondani szokás, brutálisan nagy előnye van a hátrébb szereplőkhöz képest. Behozható ez a hendikep?
Weboldal optimalizálás
A honlap-SEO szakember részéről érvényesítendő Google keresőszempontok: a weboldal formailag keresőbarát legyen és a honlaptartalom tematikusan adekvát, releváns legyen az előre választott kulcsszavak sorrendjére nézve!
Forrás: Google első oldal – Top10
kultúra - irodalom - könyv - filmek - honlap-seo és marketing pr-cikk linképítés
Balla D. Károly az interneten | Minden Könyvek - Balla D. Károly liberális kultblogja | Keresőmarketing és Google keresőoptimalizálás: honlap-seo és pr-cikkes linképítés
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: